סוף סוף: 13 חטופים שוחררו והגיעו לישראל

    אתר קול חי No Comments on סוף סוף: 13 חטופים שוחררו והגיעו לישראל
    14:37
    20.05.24
    חדשות קול חי No Comments on מקלות בגלגלי המלחמה: צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום את החטופים למצרים. על פי המידע שנמסר לצה"ל הועברו 17 חטופים בהם 13 ישראלים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית. שיירת החטופים השבים ארצה עושה דרכה בשטח מצרים לנקודת המפגש בכרם שלום. נציין כי נציגי מערכת הביטחון יאמתו את הרשימה בנקודת המפגש עם השבים ארצה. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף.

    החטופים עברו את מעבר רפיח ויעברו באוטובוס בליווי אנשי ונשות שב"כ למעבר כרם שלום ומשם לישראל. קיבוץ בארי ומטה המשפחות מודיעים כי הם שמחים ונרגשים עם שובם של חלק מהחטופים. יחד עם זאת שלושה ילדים משתי משפחות מקיבוץ בארי, נקרעו היום מההורה היחיד שנותר להם.

    חמאס הפר ברגל גסה את ההסכם והפריד בין אם לביתה. הילה חוזרת הביתה ללא אמה רעיה שנותרה מאחור בשבי חמאס

    במשוחררים: הילה רותם- בת 12, אמה רעיה עדיין בשבי. שירי (53) ונגה (18) וייס- בעלה של שירי, אביה של נוגה, אילן וייס- נעדר. ואח של שירי, גיל בויום מכיתת הכוננות בקיבוץ בארי נרצח. אחיינה ענבר בויום נרצח גם הוא.  שושן הרן (67)- בעלה אבשל, אחותה לילך, בעלה תרי והמטפל שלו פול, נרצחו.

    עוד במשוחררים: עדי שהם (38) וילדיה נווה (8) ויהל (3)- אביה אבשל, דודתה לילך, בעלה תרי והמטפל שלו פול, נרצחו. בעלה טל שהם עדיין בשבי. שרון (52) ונועם (12) אביגדורי- אחיה של שרון, אבשל, נרצח. נעם (16) ועלמה (13) אור- אמם יונת נרצחה, אביהם דרור עדיין בשבי. אמילי הנד (9)- האם המאמצת נרקיס הנד נרצחה.

    עמית שלוי יור קיבוץ בארי: התחושה היום היא של שמחה גדולה מהולה בציפיה לשובם של כל החטופים. נמשיך לדרוש מקבינט המלחמה לעמוד בשתי מטרות המלחמה: החזרת החטופים כולם הביתה – עד האחרון שבהם.  נטרול איום החמאס היישות הטרוריסטית. מכאן והלאה, אנו דורשים שקט ושלווה. שילמנו יותר מידי

    במקביל חמאס מסר כי בעקבות המאמצים של נשיא טורקיה ארדואן – השלמנו את שחרור הפועלים התאילנדים מהשבי בעזה.

    קודם לכן הפעימה השניה של שחרור החטופים התעכבה בחמאס טענו כי החליטו לדחות את השחרור בשל הפרת ההסכם על ידי ישראל. לטענתם גם  היקף הסיוע ההומניטארי בצפון רצועת עזה היה נמוך ממה שסוכם וגם, האסירים ששוחררו אתמול מהכלא לא שוחררו בהתאם לקריטריונים שסוכמו 3. היתה תנועת כטב"מים בדרום רצועת עזה.

    בשחרור שהיה מתוכנן להערב ובינתיים כאמור מתעכב – אמורים להשתחרר 8 ילדים, כאשר אמש שוחררו 4 ילדים. מצרים אומרת שהיא ״תפתור את העיכוב״. בישראל עדיין מעריכים שהפעימה תצא לדרך היום.

    חשוב לציין כי אימא של הילה רותם נותרה בשבי בניגוד לסיכומים. וזה מה שלכאורה עיכב את המעבר

    ממשרד ראש הממשלה נמסר: ממשלת ישראל מחבקת את שבעה עשר החטופים השבים ארצה, שלושה עשר אזרחינו וארבעה אזרחים תאילנדים ששבו היום לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם בדרכם ארצה. הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם. "ברוך אתה ה' – מתיר אסורים".



    0 תגובות